Over de awards

Over de DDMA Dutch CRO Awards

De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar voor het eerst uitgereikt. Op 21 september belonen we het beste Nederlandse werk in Conversion Rate Optimisation met Awards in 4 categorieën: Ads testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. De shortlist wordt op 4 september bekend gemaakt.  

De categorieën:

Ads Testing: Deze "Ads testing" categorie richt zich op de tests in een advertentiekanaal, oftewel externe uitingen in bijvoorbeeld Display en PPC waarmee op basis van varianten een optimale Ad is gevonden die een business beslissing heeft opgeleverd.

Mobile: In de categorie "Mobile" verwacht de jury cases die zich richten op de communicatie die specifiek op de mobiele gebruiker is gericht/getarget, anders dan een responsive desktop variant.

Conversion Tests: In deze categorie vallen alle desktop-gerichte tests.

Personalisation: Deze categorie omvat de tests waar in een duidelijke omschreven groep getest is, en de kenmerken van die groep bepalend waren voor de uitvoering en of werking van de varianten. 

De commissie CRO

De jongste DDMA commissie is de commissie CRO (Conversion Rate Optimisation). De groep bestaat uit leden en kennispartners van DDMA en is samengesteld uit toolingpartijen, digital bureaus en adverteerders. De missie is het gedachtegoed en de waarde van CRO breder in de markt te verspreiden en onderdeel te maken van een toekomstbestendige strategie.

De CRO commissie heeft in 2017 één duidelijk doel voor ogen: kansen tonen voor marketeers door de branche het belang van CRO te laten zien. Dit doel gaat zij realiseren door middel van Elites waar vakexperts onderling kennis uitwisselen, CRO guidelines om CRO processen inzichtelijk en helder te maken en het organiseren van de DDMA Dutch CRO Awards om de koplopers in het vak in de spotlight te zetten.

Over DDMA

DATA DRIVEN MARKETING ASSOCIATION

DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. Onze 300 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Datagebruik brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Daarom ondersteunen wij onze leden met juridisch advies op het gebied van datasecurity en privacyregels. Daarnaast heeft DDMA het keurmerk Privacy Waarborg in het leven geroepen. Het waarborg controleert of organisaties zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens bij het toesturen van reclame.

DDMA 

WG Plein 185
1054 SC Amsterdam

info@ddma.nl
020 - 4528 413
www.ddma.nl