E-mail Campagne
Een inzending moet bestaan uit een e-mail gerelateerde communicatie- of marketingcampagne. Dit kan een e-mailcampagne op zichzelf zijn, maar mag ook deel uit maken van een grotere omni- of multichannel campagne waarbij e-mail een belangrijke rol vervult. Heb jij een dergelijke case in je portfolio? Dien hem dan direct in.
Om de jurering eerlijk, eenvoudig en overzichtelijk te houden, vragen we je de case in te dienen aan de hand van het hieronder uitgewerkte vaste format volgens een specifieke procedure. Zorg ervoor dat je dit document aanhoudt; als je inzending hier niet aan voldoet zal deze niet door de jury in behandeling worden genomen. Dat zou zonde zijn.
Op deze pagina vind je de belangrijke data en – onder het formulier – de criteria waaraan de campagne moet voldoen.
Download hier het document voor het format en de inzendingsprocedure
Dinsdag 16 juni voor 17.00 uur
DEADLINE aanleveren inzending
Donderdag 2 juli
Genomineerde E-mail campagnes worden bekend gemaakt
Dinsdag 8 september
Jurydag DDMA kantoor in Amsterdam
Donderdag 24 september: Bekendmaking winnaar E-mail campagne 2020
Presentaties van alle genomineerden voor de E-mail Campagne Award en uitreiking E-mail Campagne Award 2020. Meer informatie over dit evenement volgt.
Criteria
-
Wat is de kwaliteit van de casebeschrijving?
De jury bekijkt of de beschrijving van de case duidelijk, helder, en compact is. Zijn de resultaten goed en logisch weergegeven, in goed Nederlands geschreven, en roept de beschrijving geen vragen op.
-
Hoe vernieuwend is de campagne?
De jury kijkt in hoeverre de e-mail campagne innovatief is, buiten de gebaande paden treedt en gebruik maakt van vernieuwende elementen.
-
Welke learnings zijn opgedaan bij het uitvoeren van de campagne?
Wat zijn de belangrijkste conclusies die zijn getrokken uit de resultaten van de campagne. Wat zou je herhalen en wat zou je niet meer doen. En waarom?
-
Welke activiteiten zijn uitgevoerd ten behoeve van respons-optimalisatie?
De jury is benieuwd naar de uitgevoerde testen en de onderbouwing van de daaruit voortkomende conclusies. Welke impact hebben de uitkomsten gehad op het verdere verloop van de campagne?
-
Hoe wordt de database ingezet?
De jury kijkt naar de mate en wijze waarop gegevens uit de database(s) zijn ingezet ten behoeve van personalisatie en/of segmentatie.
-
Hoe creatief is de campagne in tekst en beeld?
De jury beoordeelt het gehele concept (in relatie met de te behalen doelstelling) ook op het gebied van look & feel en tone of voice.
-
Hoe klantgericht en gebruiksvriendelijk is de campagne?
De jury kijkt naar de gebruiksvriendelijkheid en usability van de e-mail campagne en bijbehorende pagina’s, formulieren en (klantgerichte) functionaliteiten.
-
Wat is de bijdrage van het kanaal e-mail aan de campagne?
Zijn de bijdragen van de resultaten van e-mail aan het totaalresultaat substantieel? Zou de case succesvol zijn geweest als het kanaal e-mail niet was ingezet?
-
In hoeverre is e-mail een onderdeel van de communicatiestrategie?
Is het kanaal e-mail in de campagne opgenomen als onderdeel van een cross mediale strategie, of is het een stand alone kanaal? Welke rol speelt emailmarketing in de totale online communicatiemix.
-
Hoe effectief is de e-mail campagne?
De jury kijkt of de campagne doelstellingen behaald zijn. In alle gevallen wordt dit gerelateerd aan de inspanning die er tegenover stond (de efficiency van de campagne). Hierbij kijken we kritisch naar inzet en efficiëntie van het budget, inzet van personeel en kosten per lead of contact. Op deze manier kan de jury een eerlijke en gebalanceerde vergelijking maken tussen grotere campagnes met een hoog budget enerzijds en kleinere efficiënte campagnes anderzijds.
Voor vragen over het inzenden van een case voor de e-mail campagne, kun je contact opnemen met Merel de Koning:
E-mail: evenementen@ddma.nl
Telefoonnummer: 06 42016010