Jury

Alle inzendingen voor de Dutch CRO Awards werden op basis van onder andere effectiviteit, creativiteit en innovatie door de vakjury worden beoordeeld. Deze jury bestaat uit de leden van de DDMA commissie CRO. Deze groep bestaat uit leden en kennispartners van DDMA en is samengesteld uit toolingpartijen, digital bureaus en adverteerders. Juryleden beoordelen alleen cases die niet aan hen of hun organisatie zijn gelinkt.

Frank Overbeek

Managing Director | OrangeValley

Frank Overbeek is sinds 2005 in de CRO/Testing omgeving te vinden als leverancier van Optimalisatie oplossingen. Hij draagt (net als de andere commissie leden) CRO een warm hart toe, in de wetenschap dat dit werkveld veel bij draagt in de effectiviteit van het Online kanaal.

Gerard Lindeboom

Solution Consultant | Adobe

Gerard heeft jaren als webanalist aan CRO gedaan te hebben bij een van de grotere banken in Nederland. Nu helpt hij als solution consultant bij Adobe andere bedrijven, hoe zij klanten gebaseerd op data een meer relevante klantervaring kunnen aanbieden.

Co van Kempen

Sr. Conversion Optimization Consultant | iProspect

Co van Kempen heeft ruim 8 jaar ervaring binnen digital marketing en is gespecialiseerd in SEO, Link building en conversie optimalisatie in het bijzonder. Daarnaast heeft hij ook ervaring in het analyseren en opzetten van performance gedreven marketing campagnes binnen uiteenlopende branches. Vraagstukken waarbij owned, earned en paid media bij elkaar komen tot de ultieme consumentenervaring zijn dagelijkse kost voor hem in zijn rol als digitaal strateeg bij iProspect.

Patty Bastiaansen

Marketing Intelligence & Conversie-optimalisatie Consultant | ISM eCompany

Patty's passie voor het vak ontstond 5 jaar geleden in haar rol als conversiespecialist bij Bax Music. Inmiddels helpt Patty grote online spelers bij het structureel verhogen van de conversie op basis van een datagedreven aanpak. Daarnaast houdt zij zich steeds vaker bezig met het optimaliseren van de gehele klantreis, onder andere door het toepassen van de kansen die ‘personalisatie’ biedt.

Kevin Laan

Consultant Web Analytics en Conversie Optimalisatie | Oogst

Kevin Laan is senior conversie optimalisatie & digital analytics consultant. Bij online marketing bureau Oogst (by Oxyma) helpt hij klanten met het optimaliseren van digitale ervaringen door middel van continue experimentatie en de inzet van marketing technologie. Volgens Kevin liggen hierin voor veel bedrijven nog veel kansen, en is dit de methode om groei te blijven realiseren in een competitief digitaal landschap. Als commissielid van de DDMA Commissie Conversion Rate Optimisation (CRO) zet hij zich graag in om dit mooie vakgebied naar een hoger niveau te tillen.

Bas Jansen

Conversion Specialist | Google

In zijn rol als sr. Conversie Specialist bij Google helpt Bas bedrijven om de waarde te begrijpen die het web kan bieden. Digitale transformatie is de grootste uitdaging voor veel bedrijven, vooral de beweging richting een data-gedreven cultuur van beslissingen nemen. Als jurylid van de DDMA CRO commissie draagt Bas vooral de categorie Mobile een warm hart toe.

Denise Visser

UX Business Architect | bol.com

Denise is al bijna 10 jaar werkzaam bij bol.com. De check-out is al die tijd een belangrijk expertise gebied geweest. Daar is de liefde voor conversie optimalisatie begonnen. Bij bol.com is iedereen continu bezig met conversie optimalisatie en toch ook weer niet… Denise draagt het thema met liefde uit en werkt enthousiast samen met mensen binnen en buiten de organisatie om kennis te delen en toe te passen. Deelname aan DDMA commissie CRO hoort daar zeker bij.

Joshua Kreuger

Lead CRO/CXO Specialist Werving | De Persgroep

Joshua is bij de Persgroep Nederland verantwoordelijk voor het relevanter maken van bezoekerservaring op onder andere krant.nl en de 11 krant-titels die daar hun abonnementen aanbieden. Hiervoor werkte hij als CRO-consultant bij bureau OrangeValley voor bedrijven in de hotelindustrie en telecom. Samen met de CRO commissie hoopt Joshua het vak in Nederland nog verder te brengen.

Roy Nieboer

CRO Specialist | Storm Digital

Roy heeft meer dan 6 jaar ervaring in het vakgebied waarvan de laatste drie jaar bij Storm Digital. Zijn expertise ligt in het optimaliseren van digital user journeys, wat het einddoel ook mag zijn. Zijn vaardigheden liggen binnen het gebied van User Research, UX, Personalisatie en Testing. Hij is verantwoordelijk voor het doorvertalen van complexe strategieën in tactische operaties om zo resultaat te behalen. Roy is een langetermijndenker die zich altijd focust op korte termijn acties.

Arnout van Scherpenzeel

Freelancer | Scherp&Zeel CRO

Arnout van Scherpenzeel is al meer dan 15 jaar werkzaam als online professional. Als online professional is hij  gespecialiseerd in conversie optimalisatie. Als freelance CRO-specialist helpt hij opdrachtgevers met website optimalisatie door een CRO-cultuur te creëren met een focus op data, research, A/B testen en continu online groei.