Lampenlicht.nl - Een stripverhaal werkt niet zonder tekst

Achtergrond
Zegt één plaatje meer dan duizend woorden? Voeg dan één relevant zinnetje toe en je plaatje zegt meer dan duizend plaatjes.

Dat is de kern van deze case. Voor bezoekers van lampenlicht.nl is niet alleen het uiterlijk van een lamp doorslaggevend; ze hebben ook allerlei productinformatie nodig om exact de juiste lamp te vinden. Denk aan: wel of geen dimfunctie, de maat van de fitting en een al dan niet meegeleverde lichtbron.

Werkwijze en resultaten
Ontdekken hoe we in die informatiebehoefte konden voorzien, bleek een flinke uitdaging. Het lukte, uiteindelijk, na meermaals vallen en opstaan. Maar toen wist Lampenlicht.nl de ervaring voor smartphone en desktop-bezoekers dan ook zodanig te verbeteren, dat het add to cart percentage steeg met 13% en het aantal orders met 4,9%.

Aan deze case ging dus een flink aantal iteraties vooraf. Bovendien heeft Lampenlicht.nl verschillende onderzoeksmethoden ingezet om boven water te krijgen welke informatie de bezoeker optimaal helpt bij het kiezen van een lamp.

Het leverde Lampenlicht.nl een spannend en leerzaam traject op, en resulteerde in een opmerkelijke case met een uitkomst die we innovatief durven te noemen.

Credits
Opdrachtgever: QLF Brands (lampenlicht.nl)
Bureau: Mintminds

Is Lampenlicht.nl jouw favoriet?

Stem dan nu